Tuesday, February 02, 2010

kisah berlari-lari waktu tengah malam

aku tidur. semua orang pun tidur.

dah tengah malam. mungkin jam 3-4 pagi. aku tak tahu.

tiba-tiba, aku rasa aku bukan sedang tidur. aku berlari.

lari dari siapa, aku tak tahu.aku rasa ada orang kejar.

aku lari dan lari dan lari lagi.

sampai satu tempat. takde siapa pun kat situ.

aku rase ade orang kejar. lagi dan lagi.

aku pasti aku bermimpi. aku pasti. aku cuba buka mata.

tapi bukan ke aku berlari memang buka mata?

aku sedar. memang betul aku sekarang berada atas tilam. di rumah.

bukan di mana-mana tempat asing.

aku tutup mata dan cuba tidur. aku berlari lagi.

pelik. aku teruskan berlari.

aku buka mata dan cuba sedarkan diri.

sah aku memang di rumah dan hari pun dah pagi.

gila! kemana aku berlari malam tadi dan dari siapa, aku tak pasti.

yang pasti, aku penat bila bangun pagi tu.

No comments:

Post a Comment